Wymagania – oczekiwania pracodawcy
1.Wymagania niezbędne:
-posiadanie obywatelstwa polskiego,
-posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie -z pełni praw publicznych,
-kandydat nie powinien być prawomocnie skazany za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karno skarbowe,
-przeciwko kandydatowi nie powinno się toczyć postępowanie sądowe o przestępstwa, o których mowa w pkt. 1c ,
-ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadana co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości,
-stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
2.Wymagania dodatkowe:
-znajomość finansów publicznych, znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o samorządzie gminnym, prawa zamówień publicznych,
-referencje z poprzednich zakładów pracy,
-biegła znajomość obsługi komputera (Windows XP, pakiet Microsoft Office, Internet Explorer),
3.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-prowadzenie gospodarki finansowej ZGK,
-opracowywanie projektu planu finansowego i wymaganych zmian,
-sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych z wykonania planu finansowego oraz dokonywanie ich analiz,
-prowadzenie spraw związanych z rachubą płac pracowników, -prowadzenie rozliczeń z ZUS i US,
-prowadzenie rachunkowości ZGK,
-zatwierdzanie dowodów księgowych, stwierdzających fakt dokonania operacji gospodarczych,
-prowadzenie dokumentacji księgowej w ZGK z zachowaniem zasad rzetelności, legalności i prawidłowości,
-zapewnienie należytej ochrony wartości pieniężnych i mienia będącego w posiadaniu ZGK oraz prawidłowe i terminowe rozliczanie osób odpowiedzialnych za to mienie,
-sprawowanie kontroli wewnętrznej w ZGK w zakresie finansowo – księgowym, w tym prawidłowości, rzetelności i legalności wykorzystania środków finansowych,
– prowadzenie ksiąg pomocniczych w zakresie środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
– zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
– opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych obejmujących stosowną politykę rachunkowości,
– opracowywanie projektów uchwał organów gminy związanych z zakresem działania finansowo- księgowego ZGK,
– sprawowanie nadzoru nad wykonaniem planu finansowego i sprawozdawczością w ZGK,
– nadzór i sprawdzanie prawidłowości sporządzanych dokumentów i dokonanych operacji gospodarczo – finansowych,
– odpowiedzialność za całokształt powierzonych mu zadań i obowiązków,
– sprawowanie kontroli zarządczej w obszarze swojego działania.
4.Wymagane dokumenty:
-życiorys (CV),
-list motywacyjny,
-kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych, studiów podyplomowych, zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.,
-kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-kserokopie świadectw pracy,
-oświadczenie o stanie zdrowia
-oświadczenie o niekaralności,
-oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
-referencje.
5.Informacje dodatkowe :
Przy zatrudnieniu kandydat będzie musiał dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Centralnego Rejestru Karnego oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na proponowanym stanowisku.